Hoe stel ik e-mail in in Windows 10 Mail?

1. Account toevoegen

Windows 10 Mail Accounts

Allereerst start je Windows 10 Mail op en ga je naar Accounts.
Onder de accounts druk je op Account toevoegen

2. Ga naar Geavanceerde configuratie

Er opent nu een venster waarin je het account kunt toevoegen.

Advanced Setup

Druk hier helemaal onderaan op Geavanceerde instellingen
Let op dat je hier veelal een klein stukje voor moet scrollen!

Kies nu voor Internet e-mail om bij je instellen te komen.

3. Voer de gegevens in

Account Settings

Voer nu jouw gegevens in. Zowel bij E-mailadres als Gebruikersnaam dien je jouw email adres in te voeren.

Het wachtwoord is het wachtwoord dat je hebt ingesteld bij het aanmaken van je email.
Als je deze niet meer weet, kan je gemakkelijk het email wachtwoord wijzigen in DirectAdmin.

De account naam en de naam waarmee je de emails zult verzenden kan je zelf kiezen.
Deze hebben geen invloed op de actieve werking, enkel op de weergave.

De instellingen voor de server kan je rechtstreeks overnemen uit het bovenstaande voorbeeld.

4. Aanmelden en klaar!

Druk nu op Aanmelden om het toevoegen van je account te voltooien.
Er komt een bevestiging dat dit is gelukt. Druk hier op Gereed.

Als je alle stappen hebt doorlopen, heb je jouw e-mailadres met succes toegevoegd aan Windows 10 Mail.
Je kunt nu direct beginnen met het versturen en ontvangen van email!